sunnuntai 20. maaliskuuta 2016

Introduction

Tervetuloa lukemaan mun vaihtovuodesta kertovaa blogia! Oon 17-vuotias tyttö Etelä-Suomesta, joka ottaa syksyllä 2016 tähtäimeensä Kanadan. Järjestönä mulla toimii Youth for Understanding aka YFU ja tähän mennessä kaikki on mennyt hyvin! Kirjoittelen järjestöstä ja hakemisesta tarkemmin vielä myöhemmin, mutta nyt keskityn kertomaan vähän perustietoja itsestäni.

Most popular tags for this image include:

Täältä ruudun toiselta puolelta kirjoittelee siis Erika-niminen 17-vuotias lukiolainen. Olen luonteeltani iloinen ja positiivinen, mutta aluksi ehkä hieman ujo. Rakastan kuitenkin muiden ihmisten seurassa olemista ja koen olevani sosiaalinen. Olen kiinnostunut muista kulttuureista ja haluan aina oppia jotain uutta. Tämä on varmaan lähtöisin siitä, että matkustellaan perheen kanssa aika paljon ja olen päässyt näkemään monia erilaisia paikkoja.

Asun pääkaupunkiseudulla yhdessä mun perheen, eli äidin, isän, isoveljen ja pikkusiskon kanssa. Meillä ei ole omia lemmikkejä, mutta joissakin kuvissa vilahtava musta karvapallero on hoitokoiramme. Perheen kanssa vietetään paljon aikaa yhdessä, ja kaikki perheenjäsenet merkitsevät mulle valtavasti.

Mun pikkusisko (vas.) ja minä (oik.)

Perheen lisäksi tärkeitä ovat harrastukset ja tietenkin kaverit. Harrastan aktiivisesti salibandya ja pianonsoittoa. Siinä välissä pyrin lenkkeilemään ja lukemaankin. Rakastan urheilua tosi paljon, erityisesti juoksemista ja kävelylenkkejä ulkona metsässä! Salibandya olen pelannut reilut neljä vuotta ja pianoa soittanut 10 vuotta (en ole kuitenkaan mikään master vaan soitan lähinnä omaksi ilokseni). Säbän lisäksi oon saanut tosi paljon hyviä kavereita koulusta, jotka meinaa mulle ihan hirmuisesti!


Aion kirjoittaa tänne blogiin vaihtoon liittyvistä asioita ja ensi syksynä itse elämästä kanukkien maassa. Monien muiden vaihtareiden tapaan pystytin tän blogin lähinnä perheelle, sukulaisille ja kavereille, mutta myös niille, jotka ovat itse tulevaisuudessa lähdössä vaihtoon. Kokemuksesta nimittäin tiedän, että Kanadasta kertovia vaihtariblogeja ei löydy ihan joka nurkan takaa. Henkilökohtaisesti koen, että lähtöön valmistautumisessa auttaa tosi paljon, jos pystyy lukemaan muiden vaihtareiden blogeja ja poimimaan vinkkejä niistä.


Kommentit, parannusehdotukset ja ylipäätänsä kaikki feedback on enemmän kuin tervetullutta!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti