maanantai 30. tammikuuta 2017

Lähes aikuinen nainen

"Aikuinen nainen mä oon
En enää eksy maailman tuuliin
Liittomme vahvistukoon
Tahtoisin jatkaa
Hyvin alkanutta matkaa..."


Paula Koivuniemen laulun siivittämänä tulin kirjoittamaan mun 18-vuotissynttäreistä, joita juhlin kaveriporukalla eilen, lauantaina. Oikeat synttärit mulla on vasta 31.1, mutta dogsled tripin osuessa sille päivälle, juhlin niitä vähän etuajassa.
       Eilinen aamupäivä sujui leppoisasti kotona hengaillen ja serkun kanssa skypettäen, kun yhtäkkiä neljä mun kaveria pamahtaa paikalle. Samalla kun lopettelen serkun kanssa puhumista, mun neljä vierasta syöksyy keittiöön ja alkaa etsiä ruokaa. Eihän siinä mitään, hyvä kun tuntevat olonsa kotoisaksi XD Olivathan he etukäteen ilmoittaneet tulevansa, mutta kutsu ei ollut sitä "voidaanko tulla teille ennen sun synttäreitä"-tyyppiä vaan ennemminkin "tullaan kahen jälkeen, be ready". Näin Vilja, Zara, Cody ja Zach siis ilmaantuivat meille ja iltapäivä kului SYÖDESSÄ, pelatessa korttia ja jutellessa. Illalla sitten suunnattiin kohti Sarniaa ja keilailurataa, jonne olin kutsunut muitakin tyyppejä. Kuvia ei ole hirveästi (ja ne muutamat jotka saatiin otettua, ei ole hirveän hyviä), mutta tässä pari...

Tässä TODELLA huono ja ikävä kyllä ainut kuva meijän synttäriporukasta. About puolet ihmisistä (mukaan lukien minä) näyttää harvinaisen huonolta, mutta tällä mennään

Ennen keilailua jakauduttiin kahteen ryhmään ja päätettiin kaikkien nimet. Aluksi ajateltiin laittaa ihan omat nimemme, mutta koska se oli liian tylsää, keksittiin jotain muuta. Harmikseni en tajunnut ottaa ykkösryhmän nimistä kuvia, mutta ylläolevasta kuvasta näkee sentään toisen ryhmän.



Minä, Jordyn ja Zara

Mun osalta hieman epäonnistuneen (oon nimittäin surkea keilaaja), mutta sitäkin hauskemman keilailun jälkeen syötiin omatekemää Oreo-juustokakkua. Tämän jälkeen sumplittiin varmaan 20 minuuttia, mitä tehdään seuraavaksi, sillä kello ei ollut edes kymmentä, joten kyllähän meidän jotain piti keksiä! Monimutkaisen suunnitelman sekä Laineen ja Matthewsin NHL All Star-ensiesiintymisten jälkeen suunnattiin McDonaldsin kautta Petroliaan katsomaan leffaa Oliverin luokse. Yhden aikoihin saatiin Catan kanssa kyyti kotiin ja mentiin suoraan nukkumaan, sillä aamulla mulla koitti herätys kirkkoon. Mun hostäiti käy siis joka sunnuntai kirkossa, mutta yleensä me ei mennä mukaan vaan löydetään jotain muuta tekemistä. Tällä kertaa Missy kuitenkin sanoi, että mun pitää tulla, sillä hän oli saanut mun nimen kirkon lehtiseen, joka jaetaan aina jumalanpalveluksen alussa. Muutamalla muullakin oli nyt samoihin aikoihin synttärit, joten koko kirkko lauloi meille Happy Birthday. Jumalanpalveluksen jälkeen todella moni kyläläinen tuli toivottamaan vielä erikseen hyvää syntymäpäivää.

Kaiken kaikkiaan mulla oli tosi kiva synttäripäivä, vaikkei se tuntunutkaan yhtään synttäreiltä (ehkäpä koska juhlin näin etuajassa), ja oli hauskaa juhlia sitä kavereiden kanssa monen vuoden tauon jälkeen! Tavan mukaisesti juhlitaan mun synttäreitä vielä uudestaan Oil Springsin varttuneemman porukan kanssa, mutta siihen menee parisen viikkoa muiden kiireiden takia. Ja tosissaan huomenna koittaa lähtö neljän päivän Mid-Year Orientaatioleirille ja Dogsled Tripille! Seuraava postaus tuleekin varmaan käsittelemään sitä. Herätys soi viideltä ja bussi kohti pohjoista lähtee kuudelta, saa nähdä miten saan itseni ylös siihen aikaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti